Content

Contentstrategie & uitvoering


Schiet raak en maak gebruik van de kansen die content biedt! Als contentspecialist help ik jouw contentstrategie vaststellen én uitvoeren. Van Customer Journey tot een efficiënt proces.

Crossmediale contentstrategie

Het is niet de vraag óf je "aan content doet", maar wát je met content doet. Heb je wel eens gekeken naar je strategie? Of ben je ooit ergens ingestapt, maar ben je inmiddels de hoofdlijnen kwijt? Laat mij je helpen bij je crossmediale contentstrategie.

We zoomen eerst uit. Kijken naar de doelen die je wil bereiken, op welke doelgroep(en) jij je wil richten en waar zij actief zijn. Dat doen we met Buyer Persona's en een Customer Journey bijvoorbeeld. Ook kijken we naar de juiste tone of voice, jouw persoonlijke middelenmix en de contentfunnel. Is het nodig om hiervoor informatie uit de organisatie op te halen? Dan gaan we samen brainstormen in creatieve sessies.

Buyer Persona's: jouw klanten

Je doelgroep leer je pas écht kennen met een Buyer Persona. Dit is een specifiek en uitgebreid klantprofiel, waarmee we alle eigenschappen van je klant in kaart brengen. En dan heb ik het niet alleen over leeftijd en geslacht natuurlijk! Denk aan hobby's, carrière, gezinssamenstelling, interesses, opleidingsachtergrond en nog veel meer. Ook kijken we naar de pijnpunten en vragen die jouw doelgroep heeft. Tegen welke dingen lopen ze aan? Je kunt immers dan pas inspelen op hun (latente) behoefte en jouw content optimaliseren!

Customer Journey vaststellen

Na het vaststellen van de Buyer Persona('s) gaan we aan de slag met de Customer Journey. Vrij vertaald ook wel de klantreis. Het laat zien hoe jouw (potentiële) klanten zich gedragen. Hoe ze zich oriënteren, producten of diensten vergelijken en uiteindelijk overgaan tot aankoop. Maar ook de aftersales periode niet te vergeten.


De Customer Journey wordt opgebouwd vanuit diverse touchpoints. Dat zijn de momenten waarop jouw klant met jouw merk in aanraking komt. En om ervoor te zorgen dat de doelgroep steeds een stapje dichter bij de aankoop komt, is het van cruciaal belang om goed naar die touchpoints te kijken. Want waar is jouw doelgroep aanwezig? Wat is jouw boodschap? Welke kanalen zet je in? Welke content creëer je hiervoor? En hoe personaliseer je die voor elke ontvanger?

Proces van contentproductie vergemakkelijken

Op strategisch niveau kunnen we ook kijken naar de manier waarop content binnen jouw organisatie wordt verzameld. Wie zijn hiervoor verantwoordelijk? En hoeveel tijd kost het om nieuwe content op te vragen?

Dit proces kan vaak een stuk makkelijker en efficiënter worden ingericht, waardoor je regelmatiger wordt voorzien van juiste content zónder daar extra werk mee te hebben. Ik vertel je graag over de mogelijkheden!

Welke content is geschikt?

Het maken van spot on content is niet altijd even gemakkelijk. Je kunt zelf waarschijnlijk heel goed bedenken welk verhaal je wil vertellen en welke boodschap je wil overbrengen: maar is dat voor jouw doelgroep wel interessant om te horen? Of moet je het aan hen nét even op een andere toon vertellen? Visualiseren? Uitleggen? Bij content zijn er enorm veel dingen om rekening mee te houden, van de vorm tot de doelgroep en het kanaal waarop je de content plaatst. Best uitdagend dus!

Contentproductie uitbesteden?

Ben je op zoek naar een flexibele, creatieve marketeer die jouw content ook kan beheren en plaatsen? Dan verzorg ik graag de uitvoering van jouw contentstrategie. Van doeltreffende copy tot de (gestandaardiseerde) opmaak van afbeeldingen en distributie via de gekozen kanalen. En van social media tot e-mailings of blogs! Met mijn jarenlange ervaring weet ik jouw contentstrategie snel te doorgronden en tot juiste uitvoering te brengen.

Share by: