Copywriting

Copywriter &

tekstschrijver


Niet lullen, maar poetsen. Dat zeggen we in de Achterhoek veel. Geen ellenlange taaie stof, maar pakkende teksten. En gewoon gaan! Ik zie het als mijn taak om jouw verhaal op een smakelijke manier te vertellen. Met een recht-door-zee-aanpak en vlotte schrijfwijze.

SEO teksten

Productteksten met alleen specificaties? Super saai. Blogs van een jaar geleden? Outdated. Websiteteksten die niet passen bij jouw identiteit? Bummer!

Er ligt een dijk van een SEO-strategie. Keywordanalyse gedaan, zoekwoorden bepaald. Maar dan? Dan wordt het zaak dit te vertalen naar je website. En dat doe je met pakkende SEO teksten. Teksten die je verhaal vertellen, de juiste zoekwoorden bevatten en een beklijvend gevoel achterlaten. Of aanzetten tot actie. Ik heb het over websiteteksten, productteksten of blogs. Want alledrie spelen een belangrijke rol in jouw SEO-positie(s). Let’s go!

Copy voor social media

Wist je dat jouw social kanalen soms nog beter worden geïndexeerd door Google dan je website of pagina’s zelf? Je snapt dat het nieuwe Social SEO zo ook echt keihard gaat. Het gebruiken van de juiste keywords in je social media posts zorgt vaak voor betere vindbaarheid. Zowel op Google, als op het social mediakanaal zelf. Ik help je raak schieten door de juiste copy voor jouw social media posts te schrijven.

Copy voor je (Google) Ads

Het opzetten van een advertentiecampagne is het werk van een online marketeer bij uitstek. De juiste doelgroep, goede keywords en een passend budget staan ingesteld. Maar je conversie blijft uit. Heb je wel eens gekeken naar wat een copywriter in dat geval voor je kan doen? Met name bij Google Ads speelt tekst een grote rol. Je conversie verhogen tot wel 50%? Vernieuw je adcopy en zie zelf wat mogelijk is!

Teksten op

B1-niveau

Het is voor steeds meer bedrijven een vereiste: teksten schrijven op B1-niveau. B1 is het gemiddelde taalniveau in Nederland. Een tekst op B1-niveau is daardoor voor een brede doelgroep toegankelijk.

Heb jij ingewikkelde stukken tekst vol vakjargon die voor een breder publiek herschreven moeten worden? Of wil je graag een bredere doelgroep bereiken? Zorg dan voor teksten op B1-niveau!

Vacatureteksten voor je

arbeidsmarkt communicatie

De arbeidsmarkt is oververhit. En eerlijk: in arbeidsmarktcommunicatie zien we ook (te) vaak hetzelfde. Flexibel zijn, geen 9 tot 5 mentaliteit en nog wat van die 100-in-een-dozijn-eisen komen helaas nog veel terug in vacatureteksten. Durf jij op te vallen? En ben je niet bang om het anders te doen? Dan help ik je graag aan vacatureteksten met testimonials, unieke skills en een tone-of-voice passend bij jouw organisatie.

Interviews voor redactionele stukken

Vaak zitten er binnen jouw organisatie enorm mooie verhalen verstopt. Die mogen verteld worden! Ik vind het heerlijk om hiervoor op pad te gaan en mensen te interviewen. Met een creatieve invalshoek en door een goed diepte-interview met de juiste vragen, ontstaat een zeer persoonlijk verhaal. En die kan je inzetten voor jouw positionering, geprinte middelen, arbeidsmarktcommunicatie en nog veel meer!

Copywriter uit de Achterhoek Buro Mel

Zoek je een

copywriter of tekstschrijver?

Volgens de echte vakidioten zijn er verschillen tussen copywriters en tekstschrijvers. Ik maak in mijn diensten geen onderscheid tussen beide, maar toch zijn die nuanceverschillen er wel.

Een copywriter schrijft teksten met een commercieel doel. Beter gevonden worden in Google, conversieverhoging, je merk positioneren en noem zo maar op. Een tekstschrijver schrijft teksten waarin het verhaal op zich al een doel is. Het vertellen van dat verhaal. En dat kan bijvoorbeeld met een tekst in een magazine, op een brochure of in de krant.


Uiteraard sluit het een het ander niet uit. Een online tekst met commercieel doel, moet ook gewoon lekker lezen. En wie weet is jouw doel van dat ene artikel in een vakblad wel om je sterker te positioneren. Het belangrijkste om samen te bepalen:
welk doel heeft joúw tekst?!


Share by: