Social media

Social media marketing


Ruim 80% van de Nederlanders boven 15 jaar is dagelijks actief op social media. En jij wil natuurlijk zijn waar je doelgroep is! Ik help graag met jouw social media aanpak. Van strategie tot uitvoering. Organisch en betaald.

Social media

strategie

Om jouw doelgroep in kaart te brengen, te bepalen welke social media kanalen je gaat inzetten én te kijken naar de doelen die je hiermee wil behalen, is een social media strategie onmisbaar. Bij elk bedrijf, elke doelgroep en elk doel, hoort een andere strategie.

Ik stel deze graag voor en met je vast. Dat doen we door inzichten uit data, trendonderzoeken en diverse strategieën met elkaar te combineren en waar nodig (brainstorm) sessies te organiseren.

Op welke social media zit je doelgroep?

Dagelijks zijn WhatsApp, Facebook, LinkedIn, Instagram en YouTube de meest gebruikte socials. Maar dat wil niet zeggen dat je ook op ál die kanalen aanwezig hoeft te zijn. Daarvoor is het belangrijk te kijken naar je doelgroep. Ben je een B2B bedrijf en is jouw social inzet vooral zakelijk? Dan kiezen we voor LinkedIn. Focus je op tieners? Snapchat it is. Millennials? Die zitten het meest op Instagram. En boomers gaan nog steeds goed op Facebook. De keuze is reuze, maar niet kiezen is verliezen!

Organische content

"Organische content op social media is dood." Die uitspraak heb je vast gehoord in de oriëntatie op een social media marketeer. Het betekent dat alle content die je zonder ervoor te betalen plaatst, geen bereik meer heeft. En ja, bij Facebook, Instagram (Meta) en LinkedIn worden ze met de dag slimmer en wordt jouw betaling steeds belangrijker. Maar de juiste contentstrategie combineert wel beide: betaald en onbetaald. Organic vs. paid. Staar je dus niet blind op social advertising, maar zorg ervoor dat jouw tijdlijn ook gewoon lekker op orde is! Ik help je graag bij het regelmatig plaatsen en zichtbaar zijn.

Betaalde content

Organisch kun je dus dagelijks invulling geven aan jouw merk en je steeds sterker positioneren. Maar nieuwe doelgroepen bereik je het best via social media advertising, waarbij je betaalde campagnes inzet. Heb je bijvoorbeeld al eens nagedacht over het aanboren van een nieuwe doelgroep op basis van wat ze interessant vinden, waar ze wonen of wat ze gestudeerd hebben? Op social media kan het allemaal!

Social media

advertising

Zet je betaalde content in, dan maak je gebruik van social media advertising. Buro Mel is gespecialiseerd in LinkedIn, Facebook en Instagram advertising.

Heb je behoefte aan continuïteit en wil je stevig bouwen aan je merk? Dan richten we een complete advertising funnel in. Hierin gaan we beïnvloeden volgens het See, Think, Do, Care model van Google. Heb je een eenmalige campagne of een event? Dan is het ook mogelijk “one-offs” te draaien voor een groot bereik! Door veel ervaring in diverse branches, heb ik inzicht in benchmarks, waarmee ik jouw social advertising naar een hoger level breng.

Share by: